ansenpieter.reismee.nl

Galicia

Dag allen

Bedankt weervoor jullie reacties.

Hoe is het in Nederland?

Hier blijft het mooi fietsweer. Al met al hebben we na de 1e reisdag met regen in de ochtend, alleenin Cahors een keer 5 minuten geschuild en eergisterenhebben we even de regenhoezen over de fietstassen gedaan. Verder hebben we het droog gehouden. Ook over de verdere reisomstandigheden kunnen we zeggen dat die heel prettig zijn geweest.

Gisteren heb ik bij de foto's " richting Santiago" de foto's kunnnen zetten die nog klaar stonden daarvoor.

Vandaagkomen er nieuwe foto's ondere het kopje Galicia. Dit gebied van Spanje, waar ook Santiago de Compostela in ligt, heefteen eigen cultuur en taal. Geregeld zien we daar wat van, bijvoorbeeld door de veranderingen die aangebracht zijn op officiële naambordjes. Er hing onafhankelikheids-spandoek. En in winkeltjes klinkt vaak keltische muziek. Hopelijk geven de foto's een indruk van de omgeving.

Vandaag hebben we vanuit de herberg in Pont de Olveira een dagtripje gemaakt naar Finisterre. Inderdaad wel zeer westelijk, maar niet de uiterste punt van West-Europa. Het was ook het eindpunt van de voorloper van de christelijke Camino; de prehistorische sterrenbaan.

Groetjes en hopelijk veel plezier van de foto's.

Pieter en Ans

Renate